برای آنانکه به کیفیت می اندیشند

مایع کارواش

مایع کارواش

برای شستشوی خودروها و سطوح مختلف از مایع کارواش استفاده می‌شود. این مایع معمولا شامل ترکیبات شوینده و پاک‌کننده ‌ای است که آلودگی‌ ها، روغن ‌ها، گرد و غبار و لکه ‌های مختلف را از سطح خودرو و سایر سطوح پاک می کند. این مایع اغلب دارای خاصیت حل کنندگی قوی هم می باشد و می‌تواند به صورت موثری کثیفی‌ ها را از سطوح جدا کند. همچنین، برخی از مایعات کارواش دارای ویژگی ‌های ضدخش و حفاظت از رنگ خودرو نیز می باشند.

قبل از استفاده از مایع کارواش، بهتر است دستورالعمل‌ های تولیدکننده را مطالعه کرده و توصیه‌ های ایمنی و استفاده رعایت شوند.

 

ویژگی های مایع کارواش

مایع کارواش دارای ویژگی ‌هایی است که آن را برای شستشوی سطوح مختلف مناسب می‌سازد.

  • مایع کارواش دارای ترکیبات شوینده و پاک‌کننده است که به صورت موثر آلودگی ‌ها، روغن ‌ها و لکه ‌های مختلف را از سطوح جدا و حذف می‌کنند.
  • سیال به صورت موثری جرم ها را حل کرده و آن‌ ها را از سطوح جدا می کند.
  • مایعات کارواش دارای ویژگی‌ ضدخش هم می باشند که باعث می‌شود در هنگام شستشوی خودرو، خطر ایجاد خش روی سطح خودرو کاهش یابد.
  • این ترکیبات دارای ویژگی حفاظتی نیز هستند که رنگ خودرو را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید، آلودگی ‌ها و زنگ زدگی ایمن می کند.
  • بعضی از مایعات کارواش دارای ویژگی‌ هایی هستند که می‌توانند بر روی سطح خودرو یا سطوح دیگر یک لایه محافظ ایجاد کرده و از آنها در برابر آلودگی‌ ها و خطرات خارجی محافظت کنند.
  • مایعات کارواش به راحتی قابل استفاده می باشند.
مایع شستشو ماشین

مایع کارواش 1217

مایع کارواش 1218

مایع کارواش 1226

مایع کارواش 1229

 

کاربردهای مایع کارواش

مایع کارواش با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد، برای شستشوی خودروها و سطوح مختلف استفاده می‌شود.

شستشوی خودرو: مایع کارواش برای شستشوی خودرو و پاک کردن آلودگی ‌ها، گرد و غبار، لکه ‌ها و روغن ‌ها از سطح خودرو به کار می رود. این مایع قادر است به صورت موثر کثیفی‌ ها را حل کرده و خودرو را تمیز و براق کند.

شستشوی موتور: برای شستشوی موتور خودرو و پاک کردن روغن‌ ها و آلودگی ‌های موتور نیز از این سیال استفاده می‌شود.

شستشوی رینگ ‌ها: جهت پاک کردن آلودگی از سطح رینگ ها هم از این ترکیب شیمیایی استفاده می شود.

شستشوی شیشه ‌ها: سیال کارواش برای شستشوی شیشه ‌ها و پاک کردن لکه‌ ها و  آلودگی ‌ها از سطح شیشه‌ ها نیز به کار می رود و قادر است به صورت محسوسی شیشه ها را صاف و براق کند.

شستشوی سطوح دیگر: جهت شستشوی سایر سطوح مانند سطوح پلاستیکی، فلزی و سایر قطعات خودروها هم مایع کارواش کارایی دارد.

 

ساختار سیال کارواش

ساختار مایع کارواش ممکن است بسته به نوع و برند، متفاوت باشد. با این حال بعضی از ترکیبات معمول در مایع کارواش به صورت زیر می باشند:

  • آب: به عنوان عنصر اصلی مایع کارواش و به صورت حلال برای دیگر ترکیبات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سطوح فعال کننده: این ترکیبات اغلب مواد شوینده و پاک کننده ی شامل آنیونیک ‌ها، کاتیونیک‌ ها یا نانونیک‌ ها هستند.
  • مواد حل کننده: بعضی از این سیالات دارای مواد حل کننده بوده که این مواد معمولا شامل الکل، استر، گلیکول‌ ها و یا سایر ترکیبات حلال می باشند.
  • عوامل افزایش جرم: برخی از مایعات کارواش شامل عوامل افزایش جرم هستند که باعث می‌شوند کثیفی ‌ها و روغن ‌ها به خوبی جذب شده و به راحتی قابل شستشو باشند.
  • مواد حفظ کننده: برخی از مایعات کارواش دارای مواد حفظ کننده نیز می باشند که به جلوگیری از رشد باکتری ‌ها و میکروارگانیسم ‌ها کمک کرده و عمر مفید آن را افزایش می‌دهند.
  • عوامل pH تعدیل کننده: عوامل pH تعدیل کننده که به تنظیم میزان اسیدیته یا بازیته مایع کارواش کمک می‌کنند، نیز در ساختار سیال حضور دارند و به صورت موثری آلودگی‌ ها را حل می کنند.

مهم است که قبل از استفاده از هر نوع مایع کارواش، برچسب محصول را مطالعه کرده و توصیه ‌های تولیدکننده رعایت شود. همچنین، در صورت حساسیت به ترکیبات خاص، بهتر است از محصولاتی مناسب، استفاده شود.

 

انواع مایع کارواش

این ترکیب شیمیایی در انواع مختلفی موجود است.

مایع کارواش عمومی: این نوع مایع کارواش معمولا دارای ترکیبات شوینده و پاک‌کننده بوده و برای شستشوی عمومی خودروها استفاده می شود.

 

مایع خودرو با رنگ روشن: برای خودروهایی با رنگ روشن و سطوحی که به سرعت لکه می‌شوند، از این مایع استفاده می شود. این مواد دارای ترکیباتی هستند که به صورت موثر لکه ‌ها و آلودگی‌ های رنگی را از سطح خودرو حذف می‌کنند.

 

سیال خودرو تیره رنگ: این نوع مایع کارواش که به صورت موثر خطوط و خش‌ های روی سطح خودرو را کاهش می‌دهند و رنگ آن را حفظ می‌کنند، برای خودروهای تیره رنگ و سطوحی که به سرعت خط و خش می‌شوند، مناسبند.

 

مایع کارواش خودروی براق: برای ایجاد براقیت و برجستگی در رنگ خودرو، از این سیال استفاده می‌شود.

 

سیال کارواش خودروی ضد زنگ: این گروه دارای ترکیباتی هستند که به صورت موثر زنگ‌زدگی را از سطح خودرو حذف می‌کنند.

 

مایع کارواش موتور: این نوع مایع برای شستشو و تمیزکاری موتورهای خودروها و موتورسیکلت ‌ها به کار می رود و ضمن داشتن قدرت شوینده بیشتر، می‌تواند روغن ‌ها و آلودگی ‌های سنگین را از سطح موتور پاک کند.

 

مایع کارواش دوچرخه: برای شستشو و تمیزکاری دوچرخه‌ ها از سیالات این گروه که غالبا شامل ترکیبات ملایم ‌تری هستند، استفاده می‌شود.

 

مایع کارواش شیشه: این نوع مایع کارواش برای شستشوی شیشه‌ های خودرو استفاده می‌شود و شامل ترکیبات ضد سایش و ضد آب است.

 

مایع کارواش چرم: برای تمیزکاری و نگهداری چرم داخل خودرو از ترکیبات این گروه که اغلب شامل مرطوب‌کننده و نرم‌کننده می باشند، استفاده می شود. سیالات این گروه می توانند چرم را تمیز و نرم کرده و از پوسیدگی آن جلوگیری کنند.

 

نکات مهم در هنگام استفاده از مایع کارواش

* قبل از استفاده از مناسب بودن مایع برای سطح، اطمینان حاصل شود.

* هر برند ممکن است برای استفاده، دستورالعمل‌ های متفاوتی داشته باشد، بنابراین توجه به دستورالعمل ها ضروری می باشد.

* در صورت نیاز به رقیق کردن مایع کارواش، باید از رقیق کننده‌ های مناسب استفاده کرده و به نسبت رقیق کردن نیز باید توجه شود. استفاده از مایع کارواش بدون ‌رقیق کننده یا بیش از حد رقیق، می‌تواند به خودرو آسیب برساند.

* قبل از استفاده از مایع کارواش، خودرو باید با آب شسته شود تا ذرات گرد و خاک بزرگ روی سطح خودرو، پاک شوند. این کار به کاهش افتادن خش‌ های سطحی بر روی خودرو کمک می‌کند.

* خودرو را به صورت قسمت به قسمت شستشو داده تا مایع کارواش به صورت یکنواخت بر روی سطح خودرو پخش شده و بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

* بهتر است خودرو در سایه یا در محلی با دمای معتدل شستشو داده شود.

* پس از استفاده از مایع کارواش، باید آن را به طور کامل از سطح خودرو آبکشی کرد. مایع کارواش باقی مانده ممکن است به خشک شدن باقی مانده و لکه ‌های آبی بر روی سطح خودرو بیانجامد.

* در صورت تماس مایع کارواش با پوست یا چشم، فورا محل را با آب شسته و در صورت لزوم به پزشک مراجعه شود.

 

 

مایع کارواش

شرایط نگهداری و انبار کردن مایع کارواش

*  مایع باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود. اگر مایع کارواش با رطوبت محیط در تماس باشد، ممکن است خواص آن تغییر کرده و کیفیت آن کاهش یابد.

* در فصل‌ های سرد، مایع کارواش ممکن است منجمد شود. برای جلوگیری از انجماد مایع، باید آن را در محیطی با دمای معتدل نگهداری کرده و در صورت لزوم از روش ‌های جلوگیری از انجماد استفاده کرد.

* درب مایع کارواش باید به درستی بسته شده باشد تا هوا و رطوبت به آن نفوذ نکنند. همچنین، در صورت داشتن دستورالعمل خاص از سوی تولیدکننده برای نگهداری و بسته ‌بندی، باید آن را رعایت کرد.

* در صورتی که بسته‌ بندی اصلی مایع کارواش دچار آسیب شده است، می‌توان از شیشه‌ هایی با درب محکم استفاده کرد.

* بهتر است سیال از محل نگهداری مواد غذایی دور نگه داشته شود. زیرا ممکن است بوی مایع کارواش به مواد غذایی منتقل شده و آنها را آلوده کند.

* مایع کارواش دارای تاریخ انقضا می باشد و باید به این تاریخ توجه شود.

رضایت مشتریان ما اتفاقی نیست حاصل پشتیبانی همه جانبه ماست حاصل کیفیت خدمات ماست

محصولات مرتبط

ارسال شده در تاریخ : می 8, 2021

اشتراک گذاری